Registrering av utländsk hund utan registrerade föräldrar

Hej,

Vi har en 1,5 årig weimaraner från Portugal. Vi skulle gärna vilja registrera honom i SKK men undrar om det är möjligt om hans föräldrar inte är registrerade i portugisiska motsvarigheten till SKK? Hans mor- och farföräldrar är registrerade där. Om man inte kan få tag i en stamtavla - finns det möjlighet att rasbestämma vår hund på annat sätt t.e.x genom en veterinär eller rasspecialist?

Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej Alice,
    för att få hunden registrerad i SKK behövs en exportstamtavla från kennelklubben i Portugal, finns inte en sådan kan han tyvärr inte få ett svenskt registreringsnummer.

    Angående din andra fråga skulle jag hänvisa till Svenska Weimeranerklubben om de kan hjälpa dig.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.