Registrering av merle fransk bulldog

Hej,
Vi har en fransk bulldogg tik som är SKK registrerad och vi vill para henne med en merle fransk bulldog som har AKC stamtavla. Jag undrar då om valparna kan få SKK stamtavla och vad vill det stå på deras registrering?

Kommentarer

  • Hej Charlie,
    ja du kan registrera avkommor om hanen är registrerad i AKC.
    När valparna ska registreras skickar du med en kopia på hanens stamtavla samt testikelintyg om den inte är meriterad.
    Får valparna färgen merle så kommer det stå "ej standardenlig färg" på stamtavlan.
  • Får dessa valparna avelsförbud?
  • Hej Patrick,
    nej den blir inte avelsspärrad pga av färg.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.