Registrere hund fra Litauen

Jeg har en hann hund fra Litauen som jeg ønsker å få registrert i Svenske kennel klubben. Må eier av hunden bo i Sverige eller kan eier bo i Norge?
Erdet riktig at eier må være medlem av Svenske kennel klubb?
Er det så at papirene fra Litauen må være fra en bestemt samarbeidspartner? Vår hund sine papirer er fra LKBA klubben i Latvia, godkjenner svenske kennel klubb disse papirene?

Kommentarer

  • Hej,

    Ja, för att vi i Svenska Kennelklubben ska registrera hunden här så behöver ägaren vara boende i Sverige.

    Exportstamtavlan måste vara från kennelklubben i Litauen och det stämmer att ägaren till hunden måste vara medlem inom någon av klubbarna i SKKs organisation.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.