Registrera valpar efter utländsk avelshund

Hej ! Måste hanhundsägaren som finns i Tyskland skriva under valpregistreringen även om hanen redan är registrerad i SKK, då han redan använts 2 gånger tidigare?
Behöver man testikelintyg då han redan är registrerad i SKK?

Kommentarer

  • Hej!

    Hanhundsägaren behöver alltid underteckna registreringsansökan för valpkullen.

    Om hanhunden tidigare har använts i avel inom Sverige så behöver du inte skicka in något testikelintyg vid registrering av en ytterligare valpkull.

    Om hanhunden tidigare aldrig har använts i Sverige så behöver följande dokument medfölja registreringsansökan för valpkull.
    • Kopia på utländsk stamtavla
    • Kopia på rasbundna hälsoundersökningar
    • Kopia på utställningsmerit eller testikelintyg
    • Hanhundsägarens underskrift på registreringsansökan för valpkull
    Mer info om regler kring registrering hittar du på baksidan av registreringsansökan för valpkull samt i våra registreringsregler.

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.