Registrera omplacerad importerad hund

Hej!
Vi har en omplacering och undrar om det är möjligt att registrera honom i SKK trots att det inte är vi som har importerat honom? Förutsatt att vi har rätt handlingar såklart.

Kommentarer

  • Hej Felicia,
    den som står som ägare på exportstamtavlan är den person som ska registrera hunden i SKK.
    Är det inte ni som står som ägare på stamtavlan får ni kontakta landets kennelklubb som hunden kommer ifrån och fråga om det finns möjlighet att ändra ägare.

    Vänliga hälsningar
  • Hej!
    Tack för svar! Kanske en dum fråga men undrar vad en exportstamtavla är? Hur ser man skillnad på den och en ”vanlig” stamtavla?
  • Hej,
    det ska stå export eller exportpedigree samt ägarens namn och adress på stamtavlan.
  • Okej! Tack då vet jag! Vet du om det går att få en exportstamtavla i efterhand?
  • Hej,
    ja det brukar gå bra.
    Här finner du kontaktuppgifter till kennelklubbar inom FCI.

  • Tusen tack för hjälpen 😀

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.