Registrera i SKK

Hej, vi har varit och tittat på en valp, född i Sverige. Valpen har stamtavla men den är registrerad i danska DRU då föräldrarna är danska (bor i Sverige), måste vi/kan vi få över stamtavlan till SKK? Kan vi få några problem med att den har "stambogscertificat" i DRU, Danmark? om vi tex vill ordna pass till valpen längre fram?
Vi har ingen tanke på avel eller tävla med valpen.
Vart måste vi registrera valpen?

Kommentarer

  • Hej Kristina,

    Registrering av valpkull kan endast ske från uppfödaren och då behöver båda föräldrarna i det här fallet omregistreras till SKK's register och för att kunna omregistreras ska dom från grunden vara registrerade i Danska kennelklubbens register DKK.

    Om ni önskar så kan ni ägarregistrera er hund i vårt register DjurID så att er hunds chipnummer blir sökbart och man kan finna era uppgifter som ägare till hunden.
    Ni har även ett sådant register på Jordbruksverket

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.