Reg.begränsning pg av HD för gråhund.

Hej, i RAS för gråhund står att avkomma efter hund med HD-C eller sämre får registreras men avkomman beläggs med avelsförbud. I SKK s rasregister kan jag dock bara läsa ut att hd-index bör vara över 100 o att hundar med HD-D eller HD-E är belagda med avelsförbud. Är detta vad som gäller o RAS inte hunnit uppdateras efter att HD-index infördes för rasen?
Mvh Agneta Esplund

Kommentarer

  • Hej Agneta,

    Det stämmer att klubben inte har uppdaterat sitt RAS.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.