Rallylydnadsdiplom

Hej!
Jag undrar hur hunden flyttas upp till nästa klass när man har tre godkända rundor i nybörjarklass? Görs detta automatiskt i skk eller måste jag göra ngt själv?
Anna

Kommentarer

  • Hej Anna,

    Grattis till fina resultat!

    Rallylydnadsdiplom/titeln för respektive klass läggs in automatiskt på din hund när resultatet har blivit registrerat i vår databas.

    Om du vill beställa ett diplom så kan du hitta sida här.

    Däremot när din hund blir Rallylydnadschampion så är det något du behöver ansöka om.

    Nedan är hämtat från regler för Rallylydnad:
    För rallylydnadsdiplom mästarklass krävs minst tre kvalificerande resultat i Mästarklass. Rallylydnadsdiplom mästarklass kan endast tilldelas hund som inte är berättigad till championat, dvs oregistrerad hund (TAVLIC).

    Lycka till vidare med ert tävlande!

    Annika Medlemsservice
  • Tack! Då undrar jag varför jag inte kan anmäla min hund till fortsättning utan bara fortsatt nybörjare på skk?
    Anna
  • Hej igen,

    Visst menar du på SBK tävling?
    I sådana fall behöver du gå in på ditt konto där och kryssa i att du vill tävla i fortsättningsklass.
    Det går inte automatiskt.

    Med vänliga hälsningar
    Annika Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.