Räcker det om uppfödaren är med i taxklubben, hittar inte uppfödaren i skk.

Hittade en uppfödare på taxklubbens lista över uppfödare, men jag hittar inte uppfödaren när jag söker i skk:s register. Kan man lita på att det är en seriös uppfödare? Mvh Sofia

Sofia

Kommentarer

  • Hej Sofia,

    Tack för din fråga.

    Det kan vara lite olika vart uppfödaren väljer att visa sina kontaktuppgifter.
    En del vill synas både på webbsidan för sin ras och på Svenska Kennelklubbens köpahund och några väljer bara det ena. Det finns inget krav på något av dem men det bästa är att man finns på båda ställena. Det underlättar för er valpköpare.

    Du kan höra av dig till oss om du vill veta säkert att en uppfödare är godkänd, mejla till hundfragor@skk.se så återkommer vi med ett svar.

    Ha en bra dag!

    Annika Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.