Kan jag göra en provparning med utländsk hanhund?

Hej!

Jag har hittat en hanhund i Danmark som jag önska göra en "provparning" med.
Är det möjligt?
Vad heter SSK motsvarighet i Danmark?

Med vänlig hälsning Helena

Kommentarer

  • Hej Helena,

    Tack för din fråga.

    Du kan tyvärr inte göra en provparning på en utländsk hund om den inte redan finns i vårt system.
    Här finner du en länk till Dansk Kennelklubb.

    Om båda hundarna finns med hel härstamning i SKK Hunddata kan man göra en provparning. Då går man in på Avelsdata och väljer provparning i menyn till vänster.

    Om du vill veta inavelsgraden vid en parning där inte båda hundarna finns registrerade i SKK kan du räkna ut den för hand med hjälp av denna guide.

    Ha en fin dag!

    Anna Medlemsservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.