Vad kostar en hund?

När det är så galna priser som skenar iväg även på SKK registrerade valpar/hundar kan inte SKK sätta ett tak på vad man får ta för en valp för oss uppfödare. Det skulle ju kunna stoppa denna hysteri  Hälsning Lillbritt

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Det råder fri prissättning i Sverige. Det betyder att du kan sälja en hund för vilket pris du vill.

    Det är marknaden som styr prissättningen och köparens val att välja var smärtgränsen går. Så länge efterfrågan på hundar är större än tillgången finns risk att priserna höjs.

    För att få en känsla för om man betalar ett rimligt pris för den ras man är intresserad av, rekommenderar vi att kontakt med berörd rasklubb tas.

    SKK har så klart noterat trenden med ökade priser, och vi tycker att det är en oroväckande trend. Det blir nästan en klassfråga om vem som har råd att köpa hund och det är inget vi vill ska ske.

    Önskar dig en fin dag!
    Vänligen

    Anna Medlemsservice
  • hur mycket kostar en pomereinien

    angelina
  • Hej Angelina!

    Tack för din fråga.

    Se gärna mitt svar ovan.
    Titta gärna på vår annonssida Köpahund för att få ett ungefärligt pris.

    Lycka till med ditt hundköp!
    Vänligen
    Anna Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.