Pris på hund ang. testikel som ej vandrat ner

Hej när jag skulle köpa min hanvalp ringde uppfödaren och sa att ena testikeln inte vandrat ner då hon veterinärbesiktigat valpen. Hon erbjöd då valpen till ett rabatterat pris på 3000 kr lägre pris. Jag tackade nej till valpen då jag ville kunna ställa ut och ev avla på honom. Nästa dag ringer hon igen och säger nu har den gått ner och hon har varit och veterinärbesiktigat den. Problemet är och det har jag påtalat f henne att den inte är nere längre utan vandrat upp , och jag vill ha hunden till rabatterat pris på 3000 kr som erbjudit från början. Det går hon inte med på då den hade testiklarna nere då hon sålde valpen. Hunden är 1 år nu. Vad gäller ? Mvh Ann Dahl

Kommentarer

  • Hej Ann

    Jag får be dig att mejla till den juridiska rådgivningen då det rör en personlig juridisk fråga. Använd formuläret för juridisk rådgivning som finns på hemsidan.

    Med vänlig hälsning, Agneta

    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.