PRCD_PRA

Hej!
Hur vet jag vilka labb som är godkända för test av prcd_pra för golden retriever? Det finns i USA, UK, Tyskland, Holland mfl.

Mvh Andrea Andersson

Kommentarer

  • Hej Andrea.
    Det laboratorium som ska analysera provet, för att SKK ska kunna registrera det, är Optigen i USA. Antingen de själva  eller något av deras partner laboratorium. Om ett partner laboratorium används så ska det klart framgå på provsvaret att analysen är utförd av Optigen.
    När det gäller rasen Golden Retriever har SKK ingen central registrering av Prcd-PRA. Vi kan däremot arkivera resultatet om det i framtiden skulle bli aktuellt med central registrering. Det vi behöver då är kopior på SKK remissen som fylldes i vid provtagningen samt originalsvaret (Test Report) från Optigen.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.