PRA-prcd test av pudel.

Hej.  Er det riktig at oppdretter i Sverige inte kan anvenda en hane i Norge til avel, om han inte er testat FRI för PRA-prcd gjenom blodprov av firma Optigen ?

Kommentarer

  • Hej Eva,
    ja det stämmer, det är samma regler som gäller för utländsk hane som för en svensk.
    Känner man sig osäker är det alltid bra att kolla med SKK:s  Registreringsavdelningen innan parning.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.