Podengo portugues

Hej !
Jag är ny inom utställningsvärlden och undrar över en sak gällande podengon. I ras standarden står det att det är ett fel med baksporrar. Hur funkar det inom utställning ? Har hört att domare inte ska ge nedslag på det i bedömningen här i Sverige då det är förbjudet att ta bort sporrar ? Så vad är det som gäller egentligen ?
Mvh / Marika Dahlström

Kommentarer

  • Hej,

    Det står i standarden att baksporrar helst inte ska finnas så det är upp till varje domare hur man väger hundens förtjänster mot dom fel som anges i standarden.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.