Varför är det inte obligatoriskt med omparning utan extra avgift?

Hej Jag parade min tik med en trevlig hane.Det var inte helt lätt då hanen inte var så på utan den försiktigare typen.De fick till det först på dygn 15.Jag var där och försökte redan dygn 12,13,14.Tiken går tom. Jag får betala parningsavgiften på 2000 kr men får ingen omparning. Tänker att det var otur, hanen har fått fler kullar, så jag parar min andra tik med samma hane.
Jag är där dygn 12,13,14,15.De sitter en kort stund dygn13 och en längre dygn15.Tiken går tom.Jag har betalt en till parningsavgift på 2000 kr och får ingen omparning nu heller.Jag vet att jag skrivit på ett avtal men känner mig ändå blåst.Varför är det inte obligatoriskt med omparning.

Kommentarer

  • Hej Margareta,

    Jag tycker nog att det är bra att man inte reglerar det i avtalet utan att man har ett val. Som tikägare kan du alltid välja en annan hanhund ifall hanhundsägaren inte vill acceptera en omparning, det är ditt val.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.