Parning utomlands, vad ska man tänka på inför registrering?

HejSka åka till finland och para min tik om några veckor. Är det något man bör tänka på? Några papper att ha med ? //Henrik

Kommentarer

  • Hej,

    När du parar med en utländsk hane ska följande handlingar bifogas med valpkullsregistreringsansökan.
    • Kopia av hanens stamtavla.
    • Kopia på eventuella rasbundna hälsoundersökningar.
    • Testikelintyg utfärdat efter 6 månaders ålder.
    • Titlar, har hanen utställningsmeriter/titlar så ersätter de testikelintyget. Men då måste det bifogas championatsbekräftelser eller kopia av diplom.
    • Samt att hanhundsägaren ska skriva under ansökan.
    Bifogar ansökan:
    Registreringsansökan valpkull

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.