Parat med dansk hane - registrering valpar

Hej!
Jag har parat min tik med en hane i Danmark. Och nu undrar jag hur jag gör vid registrering av valpkull om det "tog sig". Hanen finns redan med i både avelsdata och hunddata då han gjort prov som registrerats i Sverige. Han har kull sedan tidigare men den finns inte registrerad här.
MVH//
Sussi

Kommentarer

  • Hej Susanne,

    Om samtliga uppgifter som krävs för registrering av valpkull finns på hanhunden i SKKs databas behöver du inte bif. något vid registreringen av valpkullen.
    Om inte bif. du information tillsammans med din registeringsansökan.

    Lycka till!

  • Har planer på att importera dräktig tik från uk. Hanen och tiken är registrerade i The Kennel Club. Vilka hälsokrav ställs på föräldrarna för att valparna ska kunna registreras i Sverige.

  • Livmoderimport
    Vid registrering av livmoderimport kan
    utländskt undersökningsresultat åberopas
    för föräldradjuren i enligt med vad som ovan
    sägs om utländskt icke svenskägt avelsdjur.
    Observera dock att moderdjuret före nästa
    parning ska uppfylla SKKs krav för avel
    med importerad hund.

  • Vid import av dräktig tik från Tyskland eller Frankrike kan då  föräldrarnas HD-och ögonresultat  gälla vid registrering i Sverige ? Krav på FCI  regler ?

    Har en ras som också ska ha  MH för registrering Sverige

  • Hej,

    Följande gäller vid en livmoderimport.
    Vid registrering av livmoderimport kan utländskt undersökningsresultat åberopas
    för föräldradjuren i enligt med vad som ovan sägs om utländskt icke svenskägt avelsdjur.
    Observera dock att moderdjuret före nästa parning ska uppfylla SKKs krav för avel
    med importerad hund.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.