Para med finsk hanne?

Vad gäller för dokument om jag ska para med en finsk hanne? Han är godkänd för avel i både Sverige och Finland.

Kommentarer

  • Hej,
    För utländsk hanhund gäller
    • Kopia på hanhundens stamtavla
    • Kopia på rasbundna hälsoundersökningar t.ex. HD eller ED
    • Kopia på utställningsmerit, championatbekräftelse och om detta inte finns så krävs det ett testikelintyg från veterinär som bifogas.
    • Hanhundsägarens underskrift på registreringsansökan för valpkull (onlineregistrering inte möjligt med utländsk hanhund)
    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.