Avtal vid omplacering av hund?

Hejsan,
Jag ska omplacera en tioårig tik p.g.a. osämja i flocken. Vilket avtal skriver man en sådan gång när det inte blir någon köpesumma och behöver man besiktningsintyg en sådan gång?

Kommentarer

  • Hej Marianne!

    Även om du överlåter en hund utan ersättning ska du upprätta ett avtal. Som uppfödare inom SKK-organisationen använder du SKKs köpeavtal och skriver 0 kr i rutan för hundens pris. Även en hund som ges bort måste vara veterinärbesiktigad inom sju (7) dagar före överlåtelsedagen. Veterinärbesiktningsintyget ska bifogas till avtalet.
    Svenska Kennelklubben
  • Tack för snabbt svar hunden är besiktad idag

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.