Behövs ny besiktning vid omplacering av fodervärdstik?

Om man behöver placera om en fodervärdstik ska man då göra en ny veterinärbesiktning inom 7 dagar före omplaceringen

Kommentarer

  • Hej Ulla,

    Tack för din fråga!

    SKKs grundregel 2:7 slår fast att en uppfödare inte får överlåta en hund utan ett veterinärbesiktningsintyg som inte får vara äldre än sju (7) dagar vid leveransdagen, vilket således betyder att en fodervärdstik som ska omplaceras måste besiktigas på nytt.

    Trevlig helg!

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.