Offentlighet i rasklubbar

Hej!
Är det vanligt/önskvärt att rasklubbarnas protokoll enbart kan nås via inloggade sidor, enbart för klubbens medlemmar (i bästa fall om inloggningen fungerar) eller finns det någon typ av offentlighetsprincip som bör följas?

Kommentarer

  • SKKs Föreningskommitté rekommenderar att man skyddar klubben protokoll med lösenord om de läggs ut på hemsidan. Du kan läsa mer om publicering av protokoll i Föreningspaketet på SKK.se.

    Offentlighetsprincipen omfattar endast allmänna handlingar, det vill säga, handlingar som som förvaras hos, inkommit till eller upprättats av en myndighet. Eftersom SKK inte är en myndighet utan en ideell förening är offentlighetsprincipen inte tillämplig.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.