Kan de hundar som redan är Nordisk champion ta de nya Nordic Dog Show certen?

Hej
Kan de hundar som redan är Nordisk champion ta de nya Nordic Dog Show certen? Om jag har läst rätt så är det bara vinnande hund som får cert och tvåan R-cert ( som kan gå över till cert om vinnaren har fullt) om både vinnaren och tvåan har fullt blir det ingen som får cert då?

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga.

    Ja, man kan tävla om de nya Nordic certen oavsett ev tidigare titel.

    Här nedan ser du vad som gäller vid certet samt r-certet:

    Den nationella kennelklubben bekräftar Nordic Show certifikaten efter utställningen.
    Om det framkommer att vinnaren i bästa hane/tikklass på utställningsdagen redan var
    Nordic Show Champion, eller om resultatet blir makulerat, flyttas Nordic Show certifikatet till hunden som blev tilldelad reserv Nordic Show certifikat. Andraplacerad i bästa hane/tikklass. Nordic Show certifikaten flyttas aldrig ytterligare.

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.