Namnbyte hund

Hej, Min tik har fått uppfödarens namn i registreringen och jag vill nu byta till hennes riktiga namn. Hur går jag tillväga?

Caroline

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga.

    Om du vill ändra namnet som din hund är stambokförd med så behöver du kontakta din uppfödare. Uppfödaren kan då skicka in en begäran av ändring, senast 3 månader efter ursprungsregistreringen.

    Har du frågor kring registreringen, hör gärna efter med vår registreringsavdelning, e-post: reg@skk.se tel: 08-795 33 11.

    Här kan du läsa lite mer om du vill:
    Registreringsregler
    Aktuella avgifter.

    Ha en fortsatt fin dag!

    Med vänliga hälsningar.
    Åsa Medlemsservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.