Motion

Många böcker mm påstår att det är skadligt att motionera valpar. Varifrån kommer detta påstående? Hittar inga vetenskapliga belägg, utan i stället läste jag en rapport av SLU, där man sammanfattade med att säga att inget belägg finns för detta. I stället visade rapporten både för- och nackdelar, o påpekade att det finns många fördelar med motion.

Kommentarer

  • Hej Åsa,

    Tack för din fråga.

    Jag vet inte varifrån påståendet kommer ifrån, men skulle tro att det har med missuppfattningar och olika definitioner att göra.
    För en del personer kan motion innebära att man aktivt cykel-sim och styrketränar hunden ganska hårt. Medans för andra personer innebär motion att hunden självständigt rör sig i skog och mark och på så sätt stärker sin kropp.

    Med vänlig hälsning
    Veronica Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.