Labrador Retriever fördelning rastyper

Statistiken för nyregistreringar 2017 visar att Labradoren är i topp med 2654 registreringar. Det skrevs för ett par år sedan att den jaktavlade rastypen har gått från ca 30 till 50 % andel av alla registreringar. Jag kan inte se uppdelningen mellan vanliga labradorer och jaktavlade labradorer i den officiella statistiken. Men enligt uppgift så taggas rastyperna i registret. Hur stor andel "jaktlabbar" registrerades 2017?

Kommentarer

  • Hej Bo,
    vi har tyvärr ingen uppdelning på labradorer i registreringen, det är omöjligt för oss att veta vilken inriktning de har.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.