Medlem för att registrera importerad hund?

Behöver man vara medlem i SKK för att registrera en hane Labrador Retriever importerat från Polen med stamtavla godkänd av FCI?

Kommentarer

  • Hej Karol,
    ja du måste vara medlem i någon klubb under SKK's organisation för att få din hund registrerad i Svenska Kennelklubben.
  • Tack för svaret, en fråga till....
    Måste man registrera hane Labrador från Polen med FCI godkänt stamtavla i SKK för att valpar ska ”ärva renras” efter pappan?
  • Hej,
    ja, om ägaren är boende i Sverige måste hunden registreras i SKK för att få registrerade avkommor.

    Vänliga hälsningar
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.