Kuperade öron lagligt i vissa länder?

Hej! Jag undrar om det är lagligt med kuperade öron på hund från Holland? En grupp jag är med på i fb finns det försäljning av dessa hundar. Även från Polen så frågan gäller båda länderna.
Mvh Heidi Ekström

Kommentarer

  • Hej Heidi,
    i vissa länder är det fortfarande tillåtet att kupera öron och svans. Kan tyvärr inte svara på vad som gäller i Holland och Polen.
  • Hej! Hur o var kan man kolla upp det? Jag har försökt kolla upp det själv men vet inte hur man gör.
    Mvh Heidi
  • Hej Heidi,
    Min rekommendation skulle vara att du tog kontakt med de aktuella klubbarna och frågar hur det ser ut i deras regelverk.
    Bifogar länkar till deras hemsidor:
    (Som du annars kan finna på denna länk FCI om du är nyfiken på fler länder.)
    Polens kennelklubb
    Nederländernas kennelklubb

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.