Personnummer på avtal

Hej,
Måste hela köparens personnummer (12 siffror) vara med på köpeavtalet?
Anneli

Kommentarer

  • Hej Anneli,

    Tack för din fråga.

    Det finns inget lagstadgat krav eller krav från SKK att personnumret används på köpeavtalet, men vi rekommenderar starkt att man anger detta när man tecknar avtalet. Eftersom personnumret är det officiella sättet att identifiera en person, så är det ett enkelt sätt att styrka köparens identitet, och det är även till hjälp om man som säljare skulle behöva få kontakt med köparen längre fram i hundens liv.

    Ha en fin fortsättning på dagen!
    Annika Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.