Köpa valp

Hej! Jag är på gång att köpa schäfervalp och pratade med en före detta uppfödare i Kungälv. Enligt honom finns det register man kan gå in och titta i för att se sjukdomshistoria hos föräldrarna. Vill ni hänvisa mig i rätt riktning. Vill ni även rekommendera seriösa uppfödare, gärna i Halland eller angränsande län om möjligt. Tack på förhand.

Mvh Stefan
Stefan Eliasson

Kommentarer

  • Hej Stefan,

    Tack för ditt mejl och vad kul att du vill köpa hund!

    För att hitta uppfödare och annonser, besök vår annonssida Köpahund och sök efter hundrasen du är intresserad av. Här kan du även söka uppfödare geografiskt.
    På Köpahund hittar du uppfödare som är medlemmar i Svenska Kennelklubben.

    När det gäller sjukdomshistorik kan man se hälsoresultat från undersökningar som ingår i hälsoprogram  för rasen, tex HD och ED resultat. Resultaten kan du se på våra e-tjänster Hunddata  och Avelsdata. På Hunddata kan se information om en specifik hund och på Avelsdata kan du se mer fördjupad statistik, tex vad en hund tidigare lämnat för resultat i HD/ED.

    Lycka till!
    Veronica Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.