Köpa hund från USA

Jag funderar att köpa hund från USA. Har ni några tips hur jag ska göra.

Kommentarer

  • Hej,

    När det gäller införselfrågor så rekommenderar jag er att ta kontakt med Jordbruksverket  för att se hur reglerna ser ut.

    Är du intresserad av att delta på tävling eller utställning med din hund så ska den omregistreras i Svenska Kennelklubben. Det innebär att hunden i grunden måste vara registrerad i en FCI godkänd kennelklubb i USA.
    Mer om registrering av importerad hund finner du här i ett annat inlägg

    Ta reda på mycket information så att du kan förbereda dig för att ta emot din nya vän på bästa sätt.

    Lycka till!

    Med vänliga hälsningar,
    Svenska Kennelklubben

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.