Köpa hund

Hej, vi är ett par på 64 år som funderar på o köpa hund igen, vi har stor erfarenhet av hundar, har haft bordercollie och skipperke tidigare, jag har alltid haft hundar (schäfer ) hemma eftersom min pappa skolade dem hundarna  och bli  vakthundar till gränsen Ryssland och Finland. Vi är mycket aktiva cyklar tar långa promenader i skogen och tränar på gym 3 gånger i veckan, har kört agility med våra tidigare hundar samt lydnad, min man är pensionär o jag blir det nästa år, så hunden behör inte vara ensam. Vi behöver en liten kompakt hund som man kan cykla, vandra i skogen och jogga med, har funderat på Engelsk stafford eller jack Russel , vad tycker ni vilken skulle passa oss. Vi har 4 barnbarn 16, 12, 10, 9 år som vi umgås med minst 1gång i veckan, vi bor i en stor lägenhet skogen och joggingspår inpå knuten o fina cykelstråk brukar cykla 2-4 mil långa sträckor på grusvägar,

Kommentarer

  • Hej Riitta,

    Vilket härligt liv ni kan erbjuda er nya lilla hund. Båda raserna skulle kunna passa det bara frågan om vilken som tilltalar er mest, så mitt tips till er blir att träffa  hundar av båda raserna, prata med rasklubbarna och ta god tid på er.

    Lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.