Köpa en till hund, något jag bör tänka på?

Hej!
Jag har i dagsläget en chihuahuatik på 9 månader. På grund av att hon är väldigt sällskapssjuk och verkar ogilla att vara ensam lite längre stunder så har jag börjat fundera på om jag ska köpa en till hund. Ekonomin och tiden är inga problem, men jag undrar om det är något speciellt jag bör tänka på, eller om jag bör vänta tills hon är lite äldre?

Kommentarer

  • Hej Agnes,

    Att skaffa en till hund låter väl som en utmärkt idé om du tycker att din nuvarande hund är i behov av sällskap och en annan hund att leka med.
    Dom kan ha mycket bra utbyte av varandra men det är också viktigt att tänka på att båda individerna behöver lära sig att slappna av tillsammans och att deras relation inte alltid bygger på lek och aktivitet.

    Vilken ålder som är mest lämplig för att skaffa en andra hund får ni helt avgöra själv och för hur er situation i livet ser ut. Där finns det inget som är mer rätt eller fel.

    Stort lycka till!

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.