Köp av Labradorvalp

Hej,
Heter Björn Nilsby och bor i Gbg. Jag och min hustru har haft två labradorer varav den senaste, Thelma, har haft en hel del problem med sina knän och framtassar.
Hon har nyss fyll 10 år och har tyvärr fått cancer. Vi skall ta bort henne nu på torsdag. Mycket sorgligt.
Har fått nyss om en valp som föddes under påskhelgen och vi är väldigt intresserade av att köpa henne. Baserat på tidigare erfarenheter är vi nu mycket noga med att kolla upp eventuella hund släkterna så gott det går.
Vore tacksam om vi kunde få ett utlåtande av dig också.
Mamman heter Rainstone Bagheera och kommer från kenneln Rainstone. (Mamman har HD grad B)
Pappan heter Six foot six och kommer från Wallweins kennel.
>MVH/Björn Nilsby

Kommentarer

  • Hej Björn.
    Vad tråkigt att höra om er hund. Det är alltid tråkigt att mista sin vän oavsett anledning och ålder. Svenska Kennelklubben, SKK varken rekommenderar eller avråder från enskilda individer men för att få en bättre helhetsbild över hälsan för den hund man är intresserad av finns SKK Hunddata och SKK Avelsdata. Där kan du finna de hälsoresultat både för hunden själv och släktingar, som är insända till SKK och centralt registrerade. Prata också med uppfödaren till den valp ni är intresserade av och fråga om eventuella sjukdomar som kan finnas i valpens linjer. Lycka till!

    SKK Hunddata

    SKK Avelsdata

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.