Är det tillåtet att föda upp blandras om man har kennelnamn?

Hur vet man om ett kennelnamn är registrerat i skk? Är det tillåtet att bedriva blandrasavel i kennelnamn som är registrerat i skk?

Kommentarer

  • Hej Cina,

    Tack för din fråga!

    Man kan alltid höra av sig till oss och fråga om kennelnamnet finns registrerat hos oss och ett tips kan vara att söka uppfödare för en viss ras på vår webbplats Köpahund.

    Nej, det är inte tillåtet att föda upp blandraser.

    Ha en fortsatt trevlig dag!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.