Kennelkonsulent besök

Har Kennelkonsulent rätt att genomföra besök hos uppfödare som ej har aktivt medlemskap i SKK eller någon av dess underorganisationer för tillfället?

Kommentarer

  • Hej Malin!
    Som uppfödare eller medlem inom SKK ska man ta emot besök. Kennelkonsulenten får listor på uppfödare som har registrerat valpkull de senaste fem åren och utgår från dessa listor när de planerar sina besök. Om man som uppfödare inte är medlem och inte vill ha besök bör man lägga sin kennel vilande och på så sätt slippa bli kontaktad av en konsulent.
    Någon skyldighet att ta emot besök när man helt saknar medlemskap i klubb ansluten inom SKK har man dock inte, denna skyldighet följer av medlemskapet.
    Agneta Juridiska
  • Hej Agneta
    Tack för svar.
    Om konsulent besöker uppfödare som för tillfället inte är medlem i SKK organisationen. Har man som uppfödare ändå rätt att få ett protokoll från besöket och blir detta då inskickat till SKK som vanligt? eller avslutas besöket pga att uppfödaren då ej är medlem vid besökstillfället?
  • Hej Malin!
    Konsulenterna har ingen uppkoppling mot SKKs datasystem, ej heller administrerar SKK samtliga klubbars medlemsregister så inte ens vi vet exakt om medlemskap finns eller inte utan att dubbelkolla med respektive klubb. Det betyder att om du släpper in konsulenten trots att medlemskap saknas kommer protokollet behandlas som om du vore medlem, dvs arkiveras och du får en kopia.
    Har du ytterligare frågor eller funderingar är du varmt välkommen åter.
    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.