Kan jag tävla agillity med min blandrasvalpen?

Jag har köpt en blandrasvalpen och mitt barnbarn är intresserad av agility. Min fråga är min valp välkommen att tävla på SKKs tävlingar?
Jag är ingen nybörjare har haft och haft hundar med mycket goda resultat. Men den här gången har jag beslutat mig för en blandras
Med vänlig hälsning Kerstin
Tänker köpa ett ungdomsmedlemskap åt mitt barnbarn Stina.

Kerstin

Kommentarer

  • Hej Kerstin,

    Tack för din fråga.

    På många olika tävlingar kan du vara med på din hund, agility, lydnad, rally, viltspår m.m.
    De tävlingar/prov som ni inte kan tävla på är tex. rasspecifika prov/tävlingar som ex. utställning, bruksprov eller jaktprov.

    Eftersom din hund inte har ett registreringsnummer kommer du att behöva ordna en tävlingslicens för att resultaten ska kunna registreras.

    På detta inlägg kan du läsa mer om det:
    Hur beställer jag en Tävlingslicens till min oregistrerade hund?

    Lycka till med ert tävlande!

    Annika Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.