Beräkna inavelsgrad

Hej undrar om man kan få hjälp att räkna ut inavelsgrad mellan två individer. Den ena hunden är registrerad i nkk och den andra i skk. Har försökt själv men tycker det är svårt att få till. Med vänlig hälsning, oscar
Oscar Jonasson

Kommentarer

  • Hej Oscar,

    Tack för din fråga.

    Om båda hundarna finns i SKK Avelsdata kan man göra en "provparning" och få fram inavelsgraden.

    Men finns inte båda hundarna inlagda i Avelsdata blir det krångligare, men med hjälp av den här mallen går det att räkna ut för hand.

    Annars kan du prova att kontakta din rasklubbs avelsrådgivare, kanske kan de hjälpa dig med uträkningen.

    Med vänlig hälsning
    Veronica Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.