Importerad hund blanketten

Hej!
Jag har en registreringsansökan för importerad hund. När jag kolla på "Tidigare reg nr." är den som finns på stamtavla? Samma sak till Fader och Moder? I rutan "djurägareförsäkring", medlemnummer är försäkring nr. eller? Jag måste bifoga försäkring papper? Mvh
Melissa

Kommentarer

  • Hej Melissa,
    tidigare reg nr är det som hunden har på sin originalstamtavla och det gäller också fader och modern.

    När det gäller Djurägarförsäkring är det bara lite tokigt formulerat, det har inget med om hunden är försäkrad utan det är att du försäkrar att hunden intagits under gällande bestämmelser.
    Du fyller alltså i dina uppgifter där samt skriver under.

    Vänliga hälsningar
  • Hej!
    I medlemnummer ruta, jag måste skriva min klubb medlem nr.?
    Mvh
    Melissa
  • Hej Melissa,
    ja men är det en klubb som inte administreras av SKK så måste du skicka med något som styrker medlemskapet, tex kopia på medlemskort eller på inbetald avgift.

    Vänliga hälsningar
  • Hej!
    Jag undrar hur man går vidare om man köper en valp utomlands och vill ha svensk stamtavla så man kan ställa ut? Vad kostar en sådan då, valpen har stamtavla där den kommer från? Jag vill veta hur man gör och hur man går vidare så man inte blir lurad tack.
  • Hej Liselotte,

    Tack för din fråga!

    Hund som ägs av person boende i Sverige och som ska delta på t ex utställningar, tävlingar, prov eller användas i avel måste omregistreras till Svenska Kennelklubben, SKK.

    För att kunna registrera den hund du har importerat i Svenska Kennelklubbens register behöver du skicka in hundens exportstamtavla i original (för nordiska länder räcker det med att originalstamtavlan skickas in) tillsammans med en registreringsansökan för importerad hund. Om du har importerat hunden från ett land utanför Norden ska exportstamtavlan vara utfärdad på den person som ansöker om att omregistrera hunden i Svenska kennelklubben.

    Aktuella avgifter hittar du här

    För att kunna registrera en importerad hund måste du även vara medlem i länsklubb, specialklubb eller ungdomsförbund inom Svenska Kennelklubben eller avtalsansluten rasklubb. Skulle det vara fler ägare till hunden ska samtliga vara medlemmar. Du kan själv registrera och betala aktuellt medlemskap via SKKs hemsida här

    När registreringen är genomförd skickas originalstamtavlan tillbaka till dig som ägare mot postförskott med det nya registreringsnumret ditsatt.

    För eventuella ytterligare frågor, kontakta gärna SKKs Registreringsavdelning direkt, reg@skk.se

    Ha en bra dag!
    Vänliga hälsningar
    Jenny Medlemsservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.