Importera mops från Tyskland

Kan en (renrasig) mops som tillhör Verien Mops Vital (http://www.vereinmopsvital.de/) registreras hos SKK? Vad jag förstår har denna förening hårdare krav på hälsa och sundhet hos sina avelshundar än andra föreningar och därför vill jag undersöka om det kan vara intressant att köpa hund därifrån.

Kommentarer

  • Hej,
    klubben måste vara ansluten till Tyska Kennelklubben för att kunna få en godkänd exportstamtavla. Du får kontakta VDH (Tyska Kennelklubben) för att se om de är det.

  • Ok, tack för hjälpen!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.