Importera en adoptionshund, behövs SKK registrering?

Hej!

Vad för avgifter gäller (via SKK) för en hund som jag adopterar från ett listat land utanför EU? Hunden i fråga har ingen stamtavla eller dylikt från ursprungslandet. Jag kommer inte tävla eller avla med den utan kommer enbart vara en sällskapshund. Räcker det med andra ord enbart med kraven som jordbruksverket skriver på sin hemsida för import av hund?

Tack för svar!

Kommentarer

  • Hej Adrian!

    Gällande införsel av hund från ett annat land till Sverige gör du helt rätt i att följa jordbruksverkets regelverk. Om du väl i Sverige önskar ägarregistrera din hund i SKK kan du givetvis göra det, det kan du läsa mer om här.

    Med vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.