Hur vet jag att min katt är registrerad?

Jag minns inte om min katt är chipmärkt, har ett svagt minne av det. Hur kan jag se om hon är chipmärkt/registrerad?

Kommentarer

  • Hej,

    Det enklaste är om du vänder dig direkt till oss så kan vi söka på ditt namn eller personnummer för att se vilken eller vilka katter som finns registrerade på dig.
    Antingen på e-post djurid@skk.se eller telefonnummer 08 795 30 50, 10-12 och 13-15 helgfria vardagar.

    Om vi inte hittar katten i vårt ägarregister är det bäst att gå till en veterinär som kan skanna av den och se om de finner ett chip. I så fall kan du med hjälp av chipnumret se om katten finns ägarregistrerad på dig (eller någon annan om det funnits någon tidigare ägare). Du söker på djurid.se.

    Är den inte id- märkt så rekommenderar vi att du gör det och ägaranmäler den hos djurid.se. Tänk på att det inte sker via automatik. De flesta veterinärer har våra blanketter som du kan fylla i och skicka in, annars hör du av dig till oss så skickar vi en blankett till dig.

    Må så gott!
    Helena Marknadschef
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.