Hur ofta och mycket skall dvärgpudelvalp äta om dagen

Har en dvärgpudel på 3 mån. Han får 1 dl doggy 2 ggr om dagen . Men verkar hungrig väger cirka 3 kilo.

Kommentarer

  • Hej Annette,
    har du bra kontakt med uppfödaren tycker jag du ska fråga henne som är mer insatt i rasen. Det du kan göra också är att titta på fodersäcken vad dom rekommenderar i mängd. Gå gärna till en zoo affär så kan dom säkert hjälpa dig där med vad som rekommenderas i mängd av fodret.
    Jag skulle dock rekommendera dig att ge honom 3 gånger per dag om han bara är tre månader gammal.
    Är han tunn i hullet och verkar hungrig kan du nog öka lite men kolla så han inte blir tjock.
    Lycka till!
    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.