Hundgård på vintern

Hej! Jag har tänkt att skaffa hund till nästa sommar men undrar hur en hund klarar sig ute i en icke uppvärmd hundgård vid lägre temperaturer? Jag vill gärna ha en kinesisk nakenhund eller en annan liten hund med korthårig päls men jag vill inte att min hund ska lida när jag lämnar den i hundgård på dagarna. Hur låga temperaturer kan en liten hund med lite päls klara i några timmar(med täcke givetvis)?

Kommentarer

  • Hej Jennifer,
    jag vågar inte svara på hur länge en hund klarar sig i en hundgård när det är kallt, det beror på rasen. Det är inte alla hundar som varken trivs eller kan vara i en hundgård, speciellt inte när det är kallt. Den rasen du nämner skulle jag absolut inte låta vara i en hundgård vid låg temperatur. Fundera över hur du kan lösa det på annat sätt, tex dagmatte eller hunddagis.
    Här finner du information vad som gäller från Jordbruksverket.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.