Hunddagis - lägsta ålder för valp?

Hej! Undrar om det finns någon lag på hur gammal en valp måste vara för att få gå på hunddagis?

Kommentarer

  • Hej,

    Någon sådan lag finns inte utan det är upp till varje utövare att bestämma vid vilken ålder de är villiga att ta emot en valp. Generellt sett krävs nog att valpen är över 12 veckor eftersom det för valpens bästa är först då den fått ett fullgott försäkringsskydd, vilket brukar krävas för att få vistas på hunddagis.

    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.