Hundavel

Hej! Jag har en fransk Bulldog tik på 2 år som jag nu tänkte ta en kull valpar på.. Hon är både utställd, kontrollerad för patella & hjärt fel, & jag har hittat en lämplig hane för provparning.. Jag tänkte höra lite mer om min tiks graviditet, hur går det till, hur får jag reda på att hon är gravid vad kan omkostnader för veterinär besök under graviditeten gå på i grova drag, för t.ex ultraljud och andra kontroller? Resten om tiden med nyfödda valpar har jag fått god information om av min uppfödare..

Mvh /Anna

Kommentarer

  • Hej Anna,
    under dräktigheter är det inga speciella kontroller man behöver göra om man inte vill veta med säkerhet att tiken är dräktig eller om man misstänker att något inte är bra.
    Kostnaden för ultraljud eller röntgen får ni höra med en veterinär.

    Lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.