Hundar Söker Hem - ideell förening

Hej,
Maa programmet i SVT 1 ikväll om smuggelhundar - anser ni föreningen 'Hundar söker hem' vara en seriös och pålitlig förening med äkta pappershantering?

Kommentarer

  • Hej Lottie,

    Svenska Kennelklubben kan inte uttala sig om deras verksamhet. Men vi har fått indikationer från människor som köpt gatuhundar från all världens hörn att det inte alltid varit förenat med positiva upplevelser.

    Vi anser att det är bättre att stödja organisationer för hittehundar på plats istället för att ta hundarna till Sverige. Dessa hundar är inte alltid ”gatuhundar”. Vi uppfattar även att det finns en organiserad uppfödningsverksamhet i många länder.
    Vi kan rekommendera vår samarbetspartner Hundstallet i Sverige vars huvuduppdrag är att omplacera hundar som behöver nya hem av olika skäl.

    Det alltid tryggare att köpa en hund född i Sverige och genom att köpa en hund registrerad i Svenska Kennelklubben har du som köpare det bästa utifrån ett konsumentköp perspektiv.

    Bästa hälsningar,

    Stephanie Medlemsservice
  • hej! jag skriver för en vän, hon ville gärna adoptera en hemlös liten hund.vad är det som krävs?
    Marie-Luise Andersson
  • Hej Marie-Luise,

    För att ta reda på vad som krävs för adoption av en hund behöver du kontakta den organisationen som förmedlar hunden.

    Hundstallet omplacerar hemlösa hundar. Du hittar mer information om aktuella hundar och kontaktuppgifter på deras hemsida: https://hundstallet.se/soker-hem/

    Lycka till!
    Stephanie Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.