Varför vill min hund inte leka?

Hej jag har en cocker spaniel tik 9 år.
Hon har aldrig lekt, vi träffar hundrar varje dag i rasthagen ( ibland upptill 9 olika raser stora som små, dom leker men hon sitter bara och tittar på elĺer så går hon runt och nosar.
Behöver hon en kompis ?

MVH

Margareta Lindegren

Kommentarer

  • Hej Margareta!

    Precis som med oss människor är hundar väldigt olika. Vissa älskar att träffa och leka med andra hundar, och vissa gillar det inte. Troligtvis så har inte din tik något större behov eller intresse av att leka med andra hundar. Så att skaffa en kompis behöver absolut inte vara nödvändigt utan se till att ni två hittar på roliga aktiviteter tillsammans som du upplever att hon uppskattar.

    Ha en fortsatt härlig sommar!

    Med vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.