Övre ålder för höftledsröntgen

Finns det någon övre ålder för höftledsröntgen? Har en finsk lapphund på lite över 2 år.

Kommentarer

  • Hej Madde och tack för din fråga.

    Den nedre gränsen för höft- och armbågsledsröntgen är 12 eller 18 månader beroende på ras. Det finns ingen övre åldersgräns, men börjar hunden bli till åren eller visar tecken på sjukdom är det bra att rådfråga en veterinär först. Detta för att undvika en oönskad reaktion på det lugnande preparat som ges i samband med röntgenundersökningen.

    Lycka till!

    Med vänlig hälsning

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.