Borttappad stamtavla ägaren bor utomlands.

Hej!
Hur går jag tillväga? Jag sålde en hund till Usa för ett tag sedan och ägaren har tappat bort stamtavlan och vill ha en ny?
Mvh Linda Myrtenkvist

Kommentarer

  • Hej Linda,
    då får man först skicka in en blankett som heter Dublettbevis, skriva att det gäller en exportstamtavla. Då ägaren bor utomlands vill vi då ha förskottsbetalt, annars skickar vi mot postförskott. Det är viktigt på betalningen att skriva vad det gäller och vilken hund.
    Aktuella avgifter finner du här.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.